Iako izvorno označena kao komedija naravi “Ženidba i udaja“, gledano iz današnjeg ugla, govori o živopisnoj obitelji još živopisnijih karaktera oca, majke, šepave kćeri koja bi birala i šeprtljavog mladića koji ne bira, sve do fantastično proračunatog posrednika. Iako napisano davne 1841. godine, u mnogome opisuje vrijeme u kojem i danas živimo. Likove komedije možemo doživjeti sasvim i kao karaktere današnjih društvenih promjena i željom za statusom "većeg". Stvaranjem nove klase, novi sloj malograđana željan je s malo gotovine i bez podrijetla imati viši društveni status. Vječna prečica do ostvarenja ovog cilja jest udaja koja povezuje profit. Likovi, baš kao i danas, imaju dvostruki, trostruki osobni (ne)moral, a kao osnovno sredstvo posredništva, koriste laž. Komedija nije kritika braka iz interesa, nego kritika braka zbog sitnih, malograđanštinom, primitivizmom i prostaklukom oboljelih interesa. Iako komedija, to je zapravo tragedija društva.